Ordet Alfa och Omega

Välkommen till min blogg! Här kommer jag att skriva om min Herre och Frälsare, Jesus Kristus och om min pilgrimsvandring med Honom.

Bibelcitat hämtade ur 1917 års svenska översättning och engelska KJV. (Om inget annat anges.)


Welcome to my blog! Here I´m going to write about my Lord and Savior, Jesus Christ, and my pilgrimage with Him.

Bible citations are from the 1917 Swedish translation and the English KJV. (Unless otherwise stated.)

lördag 30 december 2023

 


Därför säger jag eder: 
Gören eder icke bekymmer för edert liv, vad i skolen äta eller dricka, 
ej heller för eder kropp, vad i skolen kläda eder med. 
Är icke livet mer än maten, och kroppen mer än kläderna?

Sen på fåglarna under himmelen: de så icke, ej heller skörda de, 
ej heller samla de in i lador; och likväl föder eder 
himmelske Fader dem. Ären I icke mycket mer än de? 

Vilken av eder kan, med allt sitt bekymmer,
 lägga en enda aln till sin livslängd?

Och varför bekymren I eder för kläder? Beskåden liljorna på marken, 
huru de växa: de arbeta icke, ej heller spinna de; 
och likväl säger jag eder att icke ens Salomo i all sin härlighet 
var så klädd som en av dem. 

Kläder nu Gud så gräset på marken, vilket i dag står och i morgon kastas i ugnen, skulle han då icke mycket mer kläda eder, 
I klentrogne? 

Så gören eder nu icke bekymmer och sägen icke; 
"Vad skola vi äta?" eller "Vad skola vi dricka?" eller 
"Vad skola vi kläda oss med?" 

Efter allt detta söka ju hedningarna, och eder himmelske 
Fader veta at I behöven allt detta. 

Nej, söken först efter hans rike och hans rättfärdighet, 
så skall också allt detta andra tillfalla eder. 

Gören eder alltså icke bekymmer för morgondagen, 
ty morgondagen skall själv bära sitt bekymmer. 
Var dag har nog av sin egen plåga. 

📖 Matt 6:25-34 

♡♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar