Ordet Alfa och Omega

Välkommen till min blogg! Här kommer jag att skriva om min Herre och Frälsare, Jesus Kristus och om min pilgrimsvandring med Honom.

Bibelcitat hämtade ur 1917 års svenska översättning och engelska KJV. (Om inget annat anges.)


Welcome to my blog! Here I´m going to write about my Lord and Savior, Jesus Christ, and my pilgrimage with Him.

Bible citations are from the 1917 Swedish translation and the English KJV. (Unless otherwise stated.)

onsdag 20 september 2023



 💛 Även när han hängde på korset tog Jesus hand om sin Moder! 💛 


Men vid Jesu kors stodo hans moder och hans moders syster, Maria, 
Klopas´hustru och Maria från Magdala. 

När Jesus nu fick se sin moder och bredvid henne den lärljunge som han älskade, 
sade han till sin Moder: "Moder, se din son" 

Sedan sade han till lärljungen: "Se din moder." 
Från den stunden tog lärljungen henne hem till sig. 

📖 Joh 19:25-27 

Hedra din fader och din moder, för att du må länge leva i det land som HERREN, 
din Gud, vil giva dig. 📖 2 Mos 20:12

  
  ♡♡♡


Utan Jesus är vi förlorade för alltid! 

En av rövarna som hängde på ett kors bredvid Jesus bad Jesus om en tanke, 
Jesus gav honom tillträde till Paradiset. 


Sedan sade han: "Jesus, tänk på mig, när du kommer i ditt rike." Han svarade honom: "Sannerligen säger jag dig:I dag skall du vara med mig i paradiset." 
📖  Lukas 23:42-43


♡♡♡


Även på korset brydde sig Jesus om dig också! 

Ja, dig! 



Vänd dig till honom! Berätta för honom att du ångrar att du vänt dig bort från honom 
och att du försökt leva ditt liv utan honom. Säg till honom att du vill att han ska komma in i ditt hjärta och stanna där! Be honom att vara ditt hjärtas, ditt livs Herre.

Gå inte i mörker och på orättfärdiga vägar.
Spring till Jesus och förbli i honom!

Han väntar på dig med öppna armar!

Jesus älskar dig så mycket att han vill tillbringa evigheten
med dig och ge dig evigt liv i paradiset!

Frukta inte! 

♡♡♡


Frid lämnar jag efter mig åt eder, min frid giver jag eder; icke giver jag eder den 
såsom världen giver. Edra hjärtan vare icke oroliga eller försagda. 

I hörden att jag sade till eder: "Jag går bort, men jag kommer åter till eder. Om I älskaden mig, så skullen i ju glädjas över att jag går bort till Fadern, ty Fadern är större än jag. 

Och nu har jag sagt eder det, förrän det sker, på det att I mån tro, när det har skett 
📖  Joh 14:27-29


Idag avslutar jag med följande vers: 

Framför allt som skall bevaras må du bevara ditt hjärta, ty därifrån utgår livet. 
📖 Ordspr 4:23 


♡♡♡


Herren välsigne dig och bevare dig.
Herren låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig. 
Herren vände sitt ansikte till dig och give dig frid. 

I Faderns, Sonens och den Helige Andes namn, 

Amen! 

✞ ⚓ ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar